 |
adolf6 F  29 aug 2009 20:56
| | jag har tittat p� lite trailers p� the counduit. det kommer att ha 16 spelarl�ge online, st�d f�r motion plus vad jag har f�rst�tt, hyfsat bra grafik om man tittar p� andra spel p� Dold text: 360(ja jag har skrivit r�tt) p� e3 trodde alla 360 fanboys att det var ett 360 spel...
n�gon som redan har spelet? hur �r det med motion plus?, funkar det med mottion plus?
|
|
 |
mmKay P  29 aug 2009 21:04
| | adolf6: p� e3 trodde alla 360 fanboys att det var ett 360 spel... adolf6: funkar det med mottion plus?Tror faktiskt inte det. ...nej: wikipedia: The Wii MotionPlus attachment, revealed by Nintendo during Electronic Entertainment Expo 2008, was originally intended to be compatible with The Conduit,[35] but the developer later decided against incorporating it due to unresolvable technical issues and the lack of features in the game that could take advantage of the accessory.
|
|
 |
adolf6 F  29 aug 2009 21:20
| | det som talar f�r att dom kommer att anv�nda sig av motion plus �r att wii kontrollerna funkar till skjutspel utan motion plus
|
|
 |
Magkliarn P19  29 aug 2009 21:23
| | adolf6: n�gon som redan har spelet? hur �r det med motion plus?, funkar det med mottion plus? Det st�der inte WM+ vad jag vet. Har inte spelet sj�lv men spelade hos en kompis n�r jag var d�r. Kan s�ga att f�r mig l�g sm�rtgr�nsen runt 2 timmar, jag kunde verkligen inte spela l�ngre �n s� i str�ck. Blev alldeles f�r enformigt i l�ngden (singleplayer d�). Kan f�rest�lla mig att det �r roligare i multiplayer dock.
|
Sluta klottra p� v�ggarna, annars tar vi bort dom! - Vaktm�starna |
 |
Kletet P19  30 aug 2009 14:12
| | Vem kan n�gonsin ha trott att detta var ett spel till n�got annat format �n till Wii? Grafiskt s�tt ser det p� sin h�jd ut som Prey. Det �r v�l snyggt f�r att vara till Wii helt enkelt. Om du fortfarande �r intresserad s� finner du recensioner av spelet p�: AftonbladetGamereactorLoadingGameelite
|
| �ndrad: 30 aug 2009 14:14 av Kletet, �ndrad 1 g�ng ,,Tack som fan, som Sebastian skulle s�ga.,, |
 |
apelsinjuice P  1 sep 2009 00:08
| | Till o fr�n ser ju det h�r spelet bra ut, annars bara som vilket wii-spel som helst.
|
|
 |
silent_noise P  1 sep 2009 00:12
| | Kletet: Grafiskt s�tt ser det p� sin h�jd ut som Prey.Det �r v�l f�r b�velen inte ens i n�rheten av Prey? ![[tard]](gfx/smilies/tard.gif)
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  1 sep 2009 00:16
| | silent_noise: Det �r v�l f�r b�velen inte ens i n�rheten av Prey? Lika ful design har spelet iaf. S� nog �r det ett lika fult spel.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Maxxon P19  1 sep 2009 00:18
| | Sn�ppet s�mre grafik �n H-L 2 har det ju, fast med hemsk design, vilket �r det som g�r att H-L 2 fortfarande �r snyggt.
|
H� ta ta haembra n bra fesevfe ja hem� vigoev |
 |
silent_noise P  1 sep 2009 00:20
| | Apestrife: Lika ful design har spelet iaf. S� nog �r det ett lika fult spel. Men det handlar ju inte bara om design, utan �ven om hur spelet sk�ter sig rent tekniskt. Ett spel med klart efterbliven teknik ligger helt klart i underl�ge utseendem�ssigt j�mf�rt med spel som kan bjuda p� mer attraktivt �gongodis. Inte i alla fall, men i v�ldigt v�ldigt m�nga.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  4 sep 2009 17:30
| | silent_noise: Men det handlar ju inte bara om design, utan �ven om hur spelet sk�ter sig rent tekniskt. Ett spel med klart efterbliven teknik ligger helt klart i underl�ge utseendem�ssigt j�mf�rt med spel som kan bjuda p� mer attraktivt �gongodis. Inte i alla fall, men i v�ldigt v�ldigt m�nga.Iofs s� beror det kanske p� vem man fr�gar. I mitt fall s� sl�ppte jag till stor del tekniska biten ang�ende grafik i en tidig �lder. Spel som Grim Fandango, Little big adventure, MDK och andra dr�mska v�rldar h�ller precis lika bra idag som d�. �n hur efterblivna de spelen �r ![[blush]](gfx/smilies/blush.gif)
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  4 sep 2009 20:49
| | Apestrife: I mitt fall s� sl�ppte jag till stor del tekniska biten ang�ende grafik i en tidig �lder. varf�r det? Den tekniska biten �r ju snudd p� viktigare �n den artistiska. Finns det f�r m�nga stora tekniska misstag spelar det ingen roll hur pass bra designen �r. Och vice versa givetvis.
Och ska man se krasst p� vad de syftade i diskussionen ovan s� var det troligtvis hur spelet s�g ut rent tekniskt, och inte designm�ssigt. Men jag h�ller med. Fantastisk design kan �vergl�nsa tekniskt kompetent grafik i vissa fall (Killzone tex, i mina �gon), men samtidigt bara inom vissa rimliga ramar.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  5 sep 2009 19:53
| | silent_noise: varf�r det? Den tekniska biten �r ju snudd p� viktigare �n den artistiska. Finns det f�r m�nga stora tekniska misstag spelar det ingen roll hur pass bra designen �r. Och vice versa givetvis. Det �r helt enkelt s�. Fick tidigt ett intryck av att folk spelade grafik ist�llet f�r spel och s�g teknologi ist�llet f�r sj�lva estetiken. Men som jag klargjorde s� f�r det st� f�r mig. Vad du ser som �gongodis och vad jag ser som �gongodis �r absolut inte n�got vi beh�ver dela �sikt om.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Sir Fuzzy of Gamer P29  5 sep 2009 20:22
| | silent_noise: Den tekniska biten �r ju snudd p� viktigare �n den artistiska. Quoted for stupidity.
|
It isn't Beethoven, Mama, but it sure bounces. |
 |
silent_noise P  5 sep 2009 22:53
| | Sir Fuzzy of Gamer: Quoted for stupidity. S� du menar att om det tekniska havererar (lagg, allvarlig screentearing, f�rger som g�r bananas) s� v�ger inte det tyngre �n vad d�lig design skulle g�ra?
Apestrife: Vad du ser som �gongodis och vad jag ser som �gongodis �r absolut inte n�got vi beh�ver dela �sikt om. Jag anser ocks� design vara klart viktigare, men negativa tekniska delar p�verkar mig mer �n vad bristande design kan g�ra. Inte i alla fall, men i m�nga. �r spelet tillr�ckligt kul kan jag leva med tr�kig design, men om det tekniska naggar spelupplevelsen i kanten blir det s� mycket mer p�tagligt.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Gustav Granlund P23  5 sep 2009 23:10
| | Trodde inte att det fanns m�nniskor som tycker att det h�r spelet ens ser acceptabelt ut f�r 2009. Det ser allvarligt talat helt bedr�vligt fult ut p� alla s�tt och vis. Speciellt intressant rent spelm�ssigt �r det inte heller, som vilket dussin-FPS som helst.
|
Gameplayer - Be there or be s�r |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:35
| | silent_noise: Det jag gjort exempel p� �r inte att f�rs�ka spela Grim Fandango p� en P75 med 8mb ram, n�got jag f�rs�kte en g�ng i tiden, utan jag g�r exempel av spelen i sig. Personligen har jag inga som helst problem med att playstation g�r att texturer ser ut att r�ra p� sig under d�lig influens, utan jag sitter �nd� j�vligt h�nf�rd utav MGS, MDK och Soul reavers design. Grafiken sitter �nd� som ett j�vla sm�ck �nom det �r ett playstation som ritar upp den. Men det h�r �r hur jag ser p� saken. Vad du tycker, tror eller b�de och t�nker jag inte bestrida.
Gustav Granlund: Spelet liknar ju mer ett slags teknikdemo. Som ett slags bevis p� att wii kan bolla med grafik best�endes av samma teknikjargong som xbox kunde. Men i sig s� tyngs spelet verkligen utav att det ser ut som Halo och Halflife f�tt en j�vla butt baby.
Jag vill d�remot p�peka att utvecklarnas n�stkommande spel The grinder onekligen ser intressant ut. Ett Hunter The reckoning i Left 4 deadkostym. Vars grafik vida �verskrider detta spels, i allt vad teknik o design heter. Och vad jag �ven tror kommer att flyta med 60 bilder i sekunden. Mucho gusto si senor!
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:42
| | F�ljande l�nk inneh�ller ett klipp fr�n n�r n�gon spelar spelet. Kan till�ggas att det �r en v�ldigt tidig version av spelet som spelas, men att s� gott som alla de vitala bitarna redan d� vart p� plats. http://www.gametrailers.com/player/50845.htmlOch f�r att inte gl�mma s� har spelet drop in och ut Coop. B�de splitscreen och �ver internet. De siktar �ven p� att f� spelet att likna en B-rulle. De har bland annat lovat ett ninjasv�rd f�r att backa upp detta p�st�ende. Jag klagar d� inte p� att kunna f� skjuta lite vampyrer och annat okult med en Ak47a i m�rker. Silent_Noise, det �r v�l n�stan i led med vad du f�redrar inom popul�rkultur?
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  6 sep 2009 00:49
| | Apestrife: ilent_Noise, det �r v�l n�stan i led med vad du f�redrar inom popul�rkultur? Jag har bred smak, s� jag gillar en hel del inom popul�rkultur (min spelsmak �r n�stan uteslutande mainstream-titlar).
Dock var det ett par saker i trailern jag inte gillade. 1) Det k�nns hoppl�st mycket popcorn. Ammunition som ligger i prydliga h�gar och f�r mig att t�nka p� powerups �r inte vad jag vill ha i ett spel som tillh�r den m�rkare och v�ldsammare sorten. 2) Det on�digt tydliga siktet mitt i sk�rmen g�r att det ser �nnu mer popcorn ut, och ett borttagande av siktet (alternativt att g�ra det otydligare) hade gjort att det s�g s� mycket trevligare ut och gav det en seri�sare framtoning. 3) Det s�g lite v�l enkelt ut, vilket g�r att det luktar popcorn. :)
Men � andra sidan, att mangla porfyri-smittade fanskap �r alltid trevligt. =)
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:59
| | Silent_noise: Tror s�kerligen du k�r med en �tminst�nde hyffsad bredd n�r det kommer till olika medier, du beh�ver inte oroa dig f�r vad jag tror ;) Men till steken; Apestrife: Kan till�ggas att det �r en v�ldigt tidig version av spelet som spelas, men att s� gott som alla de vitala bitarna redan d� vart p� plats.Vill �ven till�gga att utvecklarna av spelet mer eller mindre gjorde framsteg med The conduit varannan m�nad. De pressade fram mer och mer effekter ju mer tid de fick. T ex kunde ett sl�pp av bilder o n�gon trailer inneb�ra att allt hade bumpmapping, och det d�rp� kanske var blur o bloom. Och det �r inte en trailer, utan ett gameplayklipp. Vad det representerar �r det som var under den senaste E3m�ssan. Spelet kommer definitivt att vara f�rb�ttrat i o med realese n�sta �r. Jag �r optimistisk inf�r vampyrsmisket ![[y]](gfx/smilies/thumbup.gif)
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  6 sep 2009 01:05
| | Apestrife: Jag �r optimistisk inf�r vampyrsmisket Jag har k�nner fortfarande av sm�rtorna efter Vampire Rain, s� jag v�gar inte hoppas f�r mycket dock. :P
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 01:33
| | Vampire rain var ju en styggelse av folket bakom Blinx 1 o 2. High voltage har som sagt gjort Hunter Reckoning spelen. N�gra mkt smaskigare spel.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Sir Fuzzy of Gamer P29  6 sep 2009 05:28
| | silent_noise: v�ger inte det tyngre �n vad d�lig design skulle g�ra? Har sett betydligt fler spel s�nkta av usel design. Vem som helst kan fixa n�gra buggar men vem som helst �r inte konstn�r v�rd titeln. Sen tror jag det �r s�llsynt med snygg design f�rst�rd av kass kodning.
|
It isn't Beethoven, Mama, but it sure bounces. |
 |
Gustav Granlund P23  6 sep 2009 11:18
| | Apestrife: Spelet liknar ju mer ett slags teknikdemo. Som ett slags bevis p� att wii kan bolla med grafik best�endes av samma teknikjargong som xbox kunde. Men i sig s� tyngs spelet verkligen utav att det ser ut som Halo och Halflife f�tt en j�vla butt baby. Jag tycker inte att The Conduit bevisar n�got �verhuvudtaget. Jag har sett snyggare spel p� Wii och till och med snyggare spel p� Gamecube f�r flera �r sedan. The Conduit �r ett s�nt spel som lever p� att det fick en del buzz i b�rjan och att de som fortfarande tror att Wii kan ge ett spel som tekniskt kommer att f� �gonen att sm�lta v�grar sl�ppa taget om denna dr�m. Och som m�nga har sagt s� �r spelet en katastrof rent estetiskt.
|
Gameplayer - Be there or be s�r |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 15:13
| | Gustav Granlund: Jag tycker inte att The Conduit bevisar n�got �verhuvudtaget. Jag har sett snyggare spel p� Wii och till och med snyggare spel p� Gamecube f�r flera �r sedan. The Conduit �r ett s�nt spel som lever p� att det fick en del buzz i b�rjan och att de som fortfarande tror att Wii kan ge ett spel som tekniskt kommer att f� �gonen att sm�lta v�grar sl�ppa taget om denna dr�m. Och som m�nga har sagt s� �r spelet en katastrof rent estetiskt. Det var ju mer eller mindre det enda utvecklarna pratade hade att s�ga om The conduit. Att de hade en spelmotor som pallade en massa effekter. Det var det jag menade med "ett slags bevis". Att spelet ser ut som skit designm�ssigt har nog de flesta h�r inne p�st�tt, d�ribland jag ca 3 ggr. Det finns och kommer sansl�st snygga spel p� Wii, men det handlar inte om uppl�sning och liknande. Utan om design. Ta bara och titta p� den d�r skycitybanan i Metroid Prime3. En j�vla babe till bana.
Och kommande Red Steel2 �r inte helt fel heller. roar.
|
| �ndrad: 6 sep 2009 15:15 av Apestrife, �ndrad 1 g�ng Ron Asheton 1948 - 2009 |