Diskussionsforum

Forum » Spelsnack » Nintendo Wii » [The legend of zelda: Skyward sword]
skapad 16 jun 2010 13:57 | svar 39 st | visats 121 ggr 
Till senaste | Till Nintendo Wii | Till botten 1 2 | sista
Adam the hedgehog P Medlem
16 jun 2010 13:57

 
Ig�r utanonnserades nya zelda spelet p� nintendos E3 konferens. Spelet heter som rubriken skyward sword och himlen kommer ha en stor betydelse i spelet. Numera s� kontrollerar man allt med wiimotionplus och folk som spelat skriver att det funkar j�ttebra. Det �r sk�nt med tanke p� hur d�ligt det fungerade n�r miyamoto stod p� scenen n�r de hade st�rningar fr�n olika saker i publiken.

Storyn har de redan l�ckt ut, liten spoiler varning antar jag:
Dold text: "The final scene of our E3 trailer saw Link diving off a cliff into clouds - a very memorable scene," he said. "That's a very important point in the story this time around. Link is a young man who's born and raised in this floating land - Skyloft. It may sound an interesting place to live, but Link doesn't think about it like that.

"However, one day an incident reveals there is a land beneath the clouds. This other world is ruled by evil forces. It's very dangerous. But Link is forced to go into it.

"One of the driving parts of the story is that Link has to travel back and forth between Skyloft and this other land. The thing that leads Link down is the subtitle, the Skyward Sword. The mysterious figure in the artwork we released last year is the Skyward Sword. When it's leading Link or advising him it will take on this appearance.


Jag tycker att storyn l�ter ny och intressant, �r mer �n n�jd �nns�l�nge.

Den nya grafiska stilen �r...Speciell, ett stort hysteri p�g�r just nu p� intyernet om folk som �r sura p� den nya grafiska stilen som ville ha tillbaka twilight princess looken. Jag k�nde s� lite i b�rjan, men n�r det b�rjar sjunka in lite s� k�nns det som om detta �r b�ttre �n den gamla twilight princess looken. Detta �r n�got alldeles nytt vilket g�r att man inte k�nner igen sig vilket g�r d� att man inte vet vad som kan komma. Och d� blir det roligare!

Och ni som ville att de skulle forts�tta med wind waker stuket allts� att prova mer nytt och annourlunda, borde verkligen gilla det nya zelda spelets grafikstil!

H�r �r E3 trailern till skyward sword. BTW ni som vill veta mer om vad skyward sword menas med kan l�sa story stycket jag g�mde l�ngre upp.



H�r �r E3 presemtationen, men se till att inse att kontrollerna funkar mycket b�ttre n�r man k�r sj�lv som man �ven kan se n�r folk k�r p� boothen:


Det vart s� mycket st�rningar s� det blev pinsamt f�r miyamoto[crazy][sad]

H�r �r lite booth gameplay d�r kontrollerna funkar som vanligt:


















Jag �r efter allt hysteri mycket n�jd med nya zelda, �ven fast det inte var n�gonting som jag trodde![cool] Juste det ska sl�ppas 2011.

PSN: Stekace
Ok�nd
16 jun 2010 15:24
 
gillar grafiska stillen med spelet lite som wind waker och twilight

Malin S�derberg F25 Medlem
16 jun 2010 15:35

 
Adam the hedgehog: Juste det ska sl�ppas 2011.
Jag var en av dem som surade �ver den grafiska stilen i b�rjan, men i �rlighetens namn har Zelda aldrig handlat om grafik, utan mer om k�nsla. Det som skulle ha lyft Twilight princess den d�r lilla extra biten hade varit en levande v�rld, som jag tyckte den delen saknade. St�ll det mot Wind Waker d�r man kan ligga hela dagarna i buskarna och spionera p� folk, medan man i Twilight princess inte ens att prata med h�lften av m�nniskorna. S� jag hoppas p� att de levererar ett levande Hyrule denna g�ng.

D�remot �r jag skeptisk till kontrollen. Jag �r inte s� mycket f�r wii-viftande.

Is it wrong to say I love our killer robot?
Adam the hedgehog P Medlem
16 jun 2010 15:53

 
Malin S�derberg: D�remot �r jag skeptisk till kontrollen. Jag �r inte s� mycket f�r wii-viftande.
AA det blir v�l ett problem f�r dig d� om de inte inkluderar gamecube support eller n�tt[crazy]

PSN: Stekace
Piccolo P21 Medlem
16 jun 2010 15:55

 
Fan d� �r man ju tvungen att k�pa Wii igen...

I'm on a mission for dime piece's and sexy ladies
http://hustleandflow.blogg.se/
Malin S�derberg F25 Medlem
16 jun 2010 15:59

 
Adam the hedgehog: inkluderar gamecube support
Eller bara classic controller, det kan ju ocks� funka [wink]

Det ser ut som att det kan bli jobbigt i l�ngden att spela med sk�lden h�llen som en sk�ld.

Is it wrong to say I love our killer robot?
Anlino P Medlem
16 jun 2010 23:59

 
Adam the hedgehog: AA det blir v�l ett problem f�r dig d� om de inte inkluderar gamecube support eller n�tt
Nintendo verkar se det h�r som deras flaggskepp f�r Motion Plus, s� det �r nog f�ga troligt.

Stefan Norlander P30 Medlem VIP
17 jun 2010 08:36

 
Jag tycker att det p�minner alltf�r mycket om tidigare spel f�r att jag ska jubla och g�ra bak�tvolter av lycka. Jag hoppades att detta skulle bli en v�ndpunkt f�r serien, men det verkar bara vara mer av samma saker som man upplevt i tidigare delar. Jag hoppades p� en intressant m�rk historia, r�stsk�despelare och en h�rdare Link.
Men som den sucker jag �r kommer jag f�rmodligen k�pa det trots mina inv�ndningar.

Malin S�derberg F25 Medlem
17 jun 2010 10:22

 
Stefan Norlander: mer av samma saker som man upplevt i tidigare delar
Men med Zelda vill man v�l bara ha mer av allt? :)

Is it wrong to say I love our killer robot?
Stefan Norlander P30 Medlem VIP
17 jun 2010 10:30

 
Malin S�derberg: Men med Zelda vill man v�l bara ha mer av allt? :)
Inte jag. Det k�nnas mossigt med samma grundstory, stridssystem, vapen, fiender, karakt�rer osv. i spel efter spel. Visst, varf�r �ndra ett vinnande koncept, men �nd�.. Jag b�rjar tr�ttna.

Malin S�derberg F25 Medlem
17 jun 2010 10:47

 
Stefan Norlander: Jag b�rjar tr�ttna.
[surprised]

Is it wrong to say I love our killer robot?
Magkliarn P19 Medlem
17 jun 2010 11:01

 
Det enda jag kan anm�rka p� spelet �n s� l�nge �r hur kontrollen verkar fungera (eller ska jag s�ga - inte fungera). Det �r ju v�ldigt sv�rt att f�rest�lla sig hur f�ljsamt det kommer vara utan att sj�lv faktiskt st�tt framf�r en tv och spelat det. Vad jag sett hittills �r det antingen kontrollen eller de som spelar som suger, f�r om Link verkligen svingar sv�rdet precis s� som man vill borde man kunna ta ut de allra flesta fiender p� 2 sec. Nu st�r han bara och viftar mest, tycker jag. Men som sagt, det kan ju ocks� bero p� spelaren, d�rf�r �r det sv�rt att bilda sig en uppfattning.

Sluta klottra p� v�ggarna, annars tar vi bort
dom!
- Vaktm�starna
Stefan Norlander P30 Medlem VIP
17 jun 2010 11:07

 
Malin S�derberg: [surprised]
Allts�, det m�ste ju finnas en anledning till varf�r jag �nnu inte spelat igenom Twilight Princess. Det k�nns som om jag sett alltihop tidigare - vilket jag p� s�tt och vis gjort i de tidigare spelen.

Annat �r det med de b�rbara titlarna. Jag fullkomligt �LSKADE Phantom Hourglass och str�ckspelade mig igenom det. Spirit Tracks har jag dock inte k�pt �n *sm�ll p� fingrarna* men tror att jag kommer ha en lika underh�llande upplevelse med det. Wind Waker �r ocks� ett spel som jag str�ckspelade igenom. Men annars �r jag inte s� imponerad av seriens senare delar.

Malin S�derberg F25 Medlem
17 jun 2010 11:10

 
Magkliarn: eller ska jag s�ga - inte fungera
Precis samma problem som ag tycker mig se. Om Miyamoto har problem att spela det, n�r han s�kerligen �vat, hur jobbigt kan det inte bli f�r oss andra? (eftersom jag f�ruts�tter att han �r awesome p� zelda)

Is it wrong to say I love our killer robot?
Magkliarn P19 Medlem
17 jun 2010 11:16

 
Malin S�derberg: Om Miyamoto har problem att spela det, n�r han s�kerligen �vat, hur jobbigt kan det inte bli f�r oss andra?
Fast � andra sidan hade det n�stan varit ett under om styrningen funkar som den ska d�ruppe p� scenen med 4 miljoner lampor runtom i lokalen som blinkar i alla regnb�gens f�rger. Jag har f�rst�else f�r att det var st�rningar d�r, och ett m�ssgolv �r v�l inte direkt heller den perfekta testmilj�n. Man vill ju ha reda p� hur v�l det funkar i hemmet, utan alla dessa f�rd�mda st�rningar. Och det enda s�ttet man kan f� reda p� det �r - att k�pa det sj�lv.

Sluta klottra p� v�ggarna, annars tar vi bort
dom!
- Vaktm�starna
Trazh P22 Medlem
17 jun 2010 11:28

 
Kommer nog inte vara n�gra problem med styrningen, f�rmodligen var det bara n�got just d�.

Ok�nd
17 jun 2010 11:45
 
n�r ja s�g p� gamespot live eller vad det heter s� kom det upp en liten text att spelets kontroller funkar j�tte bra var antagligen n�gon st�rning p� nintendos presskonferans

Adam the hedgehog P Medlem
17 jun 2010 23:35

 
Alla s�ger att kontrollerna fungerar som k�rt det nu under boothen. Fattar inte varf�r alla tror att kontrollerna var s� d�liga. Klart de inte visar upp det om det ser ut s�d�r?[crazy]

Men jag tycker att gameplayet och story �r det viktigaste i zelda. Tempel till tempel strukturen tr�ttnar jag ej p� och inte ganondorf/zelda/link heller! (link kan man inte tr�ttna p�)

PSN: Stekace
Anlino P Medlem
17 jun 2010 23:49

 
Malin S�derberg: Precis samma problem som ag tycker mig se. Om Miyamoto har problem att spela det, n�r han s�kerligen �vat, hur jobbigt kan det inte bli f�r oss andra? (eftersom jag f�ruts�tter att han �r awesome p� zelda)
I alla de gameplay-filmer som jag har sett fr�n spelet har kontrollen fungerat felfritt. "Tr�dl�sa st�rningar" m� l�ta som en d�lig urs�kt, men det verkar som att det �r precis vad det handlade om i det h�r fallet. Det �r inte f�rsta g�ngen en live-demonstration av ett Nintendo Wii-spel har g�tt �t pipan p� grund av problem med handkontrollen.

Magkliarn P19 Medlem
18 jun 2010 00:04

 
Anlino: I alla de gameplay-filmer som jag har sett fr�n spelet har kontrollen fungerat felfritt.
Ja, fast det var bara delvis det jag syftade p� n�r jag sa att jag �r os�ker p� hur bra kontrollen fungerar. Det var onekligen s� att Miyamoto hade problem med st�rningar, och jag �r ocks� s�ker p� att det fungerar mycket b�ttre under mer kontrollerade f�rh�llanden.

Det jag ocks� menade var helt enkelt - hur �r kontrollen n�r den funkar felfritt? Det vill s�ga, hur funkar det att sikta, kasta, springa, hoppa, skydda sig osv. Det �r en sak att se det p� papper/n�gon annan g�ra det, men man m�ste nog prova sj�lv n�r det �r s�pass stor vikt p� just r�relsekontroller.

Sluta klottra p� v�ggarna, annars tar vi bort
dom!
- Vaktm�starna
The Ultra P18 Medlem
18 jun 2010 00:11

 
Det d�r med tr�dl�sa st�rningar �r ganska l�tt att f�rst�.
De s�nde antingen bild eller n�got tr�dl�st av vissa anledningar, det gjordes med all sannolikhet p� 2,4GHz-bandet. S�g sen att alla i publiken har med sig en varsin MiFi, iPhone, you name it som s�nder ut WiFi som ocks� opererar i 2,4GHz-bandet, och s� �r det en stor publik. Det blir fullt helt enkelt. Kanalerna r�cker inte till och st�rningar uppst�r. I 2,4GHz-bandet �r det tr�ngt och kanalerna �r f�. Varf�r man inte k�r med 5GHz ist�llet kan jag inte svara p�.

Great Minds Think Alike!
Anlino P Medlem
18 jun 2010 00:19

 
Magkliarn: Det jag ocks� menade var helt enkelt - hur �r kontrollen n�r den funkar felfritt? Det vill s�ga, hur funkar det att sikta, kasta, springa, hoppa, skydda sig osv. Det �r en sak att se det p� papper/n�gon annan g�ra det, men man m�ste nog prova sj�lv n�r det �r s�pass stor vikt p� just r�relsekontroller.
Jo, jag �r fortfarande en smula os�ker p� det vettiga i att g�ra spelets kontroller s� f�rankrade i r�relsekontroll. Att skjuta en pilb�ge i Wii Sports Resort �r en sak; att vifta med handkontrollerna i tv� timmar i str�ck �r en helt annan.

Malin S�derberg F25 Medlem
18 jun 2010 08:58

 
Anlino: Att skjuta en pilb�ge i Wii Sports Resort �r en sak; att vifta med handkontrollerna i tv� timmar i str�ck �r en helt annan.
De �r den aspekten som jag ocks� �r lite skeptisk till. F�r Zelda �r ju inget som man bara spelar i en halvtimme i taget. Och hur kul det �n kan vara vid f�rsta anblick att h�lla sk�lden som en faktisk sk�ld s� blir det nog jobbigt efter ett tag.

Is it wrong to say I love our killer robot?
Vodkacitron  Medlem PLUS
19 jun 2010 01:50

 
�sh de ska nog g� bra. S� mycket vifta kommer de faktiskt inte vara s� att man bli �veranstr�ngd speciellt inte om man spelat mycket Wii sen tidigare.

Sk�lden �r nog inte helt som de ber�ttades. Inte k�nner kontrollen av i vilket djup du h�ller nunchucken, det har aldrig h�nt tidigare. Utan han visade v�ll mer upp hur man "ska" h�lla kontrollen f�r den mest ultimata upplevelsen.

Det kommer nog bli fin fint ska ni se :)

Men ska Motionplus f�lja med tror ni? De verkar ju f�lja med i hittan och dittan. S� det �r ju on�digt att k�pa s�nt som singelplayer spelare d� man bara beh�ver en, ajja.

Absolut - F�r m�n som kan s�tta gr�nser.
Blogg: http://casino-utan-licens.biz/blogg.php?user_id=9776
Magkliarn P19 Medlem
19 jun 2010 11:38

 
Vodkacitron: Men ska Motionplus f�lja med tror ni?
Garanterat. Sl�pper de inte ett paket med spelet och en WM+ s�... vet jag inte vad [crazy]

Jag kommer k�pa det is�fall, iom att jag inte har n�n WM+ �n...

Sluta klottra p� v�ggarna, annars tar vi bort
dom!
- Vaktm�starna
Till senaste | Till Nintendo Wii | Till toppen 1 2 | sista
Denna tr�d �r st�ngd f�r nya kommentarer.

Medlemsrecensioner

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Magical Starsign

DS

Weird Al

5 sep 2011 20:59

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in p� casino-utan-licens.biz

(?)