qwea00 P19  16 okt 2010 18:33
| | L�t inte den l�nga texten avskr�cka dig. Jag beh�ver verkligen hj�lp med det h�r.
Ok s� h�r �r det. Jag k�pte en dator fr�n komplett i februari och sen dess s� har ett visst problem skett tre g�nger (senast ig�r) vilket har lett till att jag har f�tt skicka in datorn f�r reparation.
S� h�r gick det till ig�r och �ven senast om jag inte minns fel: Jag har installerat datorn helt utan problem. Senare n�r jag har installerat spelet Empire Total War och startar det s� m�rker jag att det f�r datorn att frysa vid f�rsta laddningssk�rmen. Jag blir tvungen att st�nga av datorn med knappen p� datorn och s�ker sedan p� google vad problemet �r och hur man fixar det. Tydligen s� ska man avinstallera n�gon ljuddrivrutin (high definition audio device). Jag g�r detta och installerar sedan det jag antar �r de senaste drivrutinerna fr�n realteks hemsida.
Spelet startar men efter n�gra minuter fryser spelet och ljudet b�rjar hacka. Jag blir �nnu en g�ng tvungen att starta om datorn med knappen p� datorn. Jag startar datorn och avinstallerar drivrutinerna. Nu fungerar allt som det ska och jag blir l�ttad men precis som senast detta h�nde s� �terkommer problemet dagen efter av n�gon lustig anledning. Spel fryser (inte bara etw) och sedan kommer jag till d�r jag �r nu. Jag f�r inte ig�ng datorn. ist�llet f�r att datorn s�tts ig�ng s� st�r det p� sk�rmen bl.a. detta:
"Media test failure, check cable."
och
"For realtek RTL8111B/8111C/8111D Giga Ethernet Controller v2.24"
Jag har s�kt p� google vad man ska g�ra f�r att starta datorn men i alla resultat jag hittar s� s�ger de flesta att man ska s�tta h�rddisken som f�rsta "boot device". F�r mig s� hittar inte datorn h�rddisken och det f�rhindrar mig ocks� att formater den och installera om windows. Senast jag skickade in datorn f�r reparation s� bytte de ut h�rddisken s� jag vet att det inte �r n�got fel med den eller n�gon annan h�rdvara.
Vad ska jag g�ra???!! Jag vill VERKLIGEN inte beh�va skicka in datorn och v�nta i en m�nad varje g�ng detta h�nder.
|