Din s�kning resulterade i 4131 tr�ffar.
[Xbox fr�ga...]
Det �r ju faktiskt riktigt uselt av Micro$oft. Till och med Sony brukar bjuda p� fodral i sina bundlar.
[Tv och Data spel om 70�r]
Man h�ller ju p� s� sm�tt att b�rja med procedural grafik, d�r modeller och texturer lagras som instruktioner ist�llet f�r f�rdig data. Tr�d kan exempelvis lagras som en fraktal som ger ett resultat likande tr�d. Man �r praktiskt tagen tvungen till det f�r att f� in mer detaljer, eftersom ...
[PS2 vs. XboX]
[fas:Zacabeb: Varf�r skriva s� mkt om det mesta �nd� bara �r trams? Heh.]
Det �r inte trams. B�de PS2 och Xbox marknadsf�rdes under f�rev�ndningen att de skulle klara av grafik av filmkvalitet, och totalt br�cka sina f�reg�ngare. Men i b�da fallen uteblev f�rv�ningen. Varken den ene eller andre ...
[PS2 vs. XboX]
Jag tycker inte maskinerna verkar skilja sig s� mycket grafiskt f�rutom vad g�ller texturuppl�sning och en ljuseffekt eller tv�. Xbox klarar vissa effekter som PS2 inte har st�d f�r, men de anv�nds ytterst s�llan. �verlag har de flesta spel ganska enkla effekter gjorda med samma grundmetoder som ...
[Samma spel - Men annorlunda]
[kingkong:�h, ren action m�ste det ju vara! Jorden kan inte stanna, f�rs�k mosa s� mycket som m�jligt p� v�gen, tjuvskyttar och s�n't.]
Om elefanthjorden kommer under 80KM/H exploderar den.
[WRC II - Ett fiasko]
Jag fick svar idag ifr�n Evolution Studios om hur det ligger till med styrningen. Den �r proportionell, men indirekt. V�rdet ifr�n tumspaken avg�r hur snabbt f�raren vrider ratten mot fullt utslag. Med Logitech-ratt �verf�rs dock v�rdet direkt till styrutslaget.
Det st�r mig att man utformat det ...
[WRC II - Ett fiasko]
Man hade ju hoppats p� att WRC II skulle vara b�ttre �n det urtr�kiga och �verskattade WRC. Men �terigen lyckades man sabotera det hela.
F�r det f�rsta st�djer inte spelet proportionell kontroll med vanlig handkontroll. Det inneb�r att det inte g�r att reglera styrning och pedaler gradvis. Det ...
[PAL och NTSC systemet!?]
PAL och NTSC bygger p� gamla svartvita TV-system som redan anv�ndes i Europa resp. USA.
NTSC kom f�rst och �r baserat p� det svartvita EIA-systemet. Systemet bygger p� en visningsfrekvens p� 60Hz och 525 linjer totalt, med interlacing. Vart och ett av de 60 rutorna per sekund inneh�ller bara ...
[Att leva bland idioter.]
Men problemet med de som inte spelar tv- och/eller datorspel �r ju att n�r de ser n�gon spela, tittar de inte p� sk�rmen utan p� kontrollen. De ser bara knappandet och begriper inte varf�r det kan vara s� kul.
Sen har de ju inte koll p� vad spelen handlar om och hur n�ra de ligger andra ...
[vi beh�ver fler fanboys (OT)]
Folk som klankar ned p� andra system �n de sj�lva har �r otrevligt, men n�gon f�rgstark fanatiker per system skulle v�l vara r�tt charmigt? Om det �verhuvudtaget finns n�gra som �r besatta av ett enda system men �nd� kan sk�ta sig. MAO, seri�sa fanboys. :)
Jag menar, jag exempelvis kan v�l f� ...
[Minnen fr�n gamla gamer...]
Jag vet inte hur tidigt jag d�k upp p� Gamer men det var genom Dreamcast.nu jag blev inlotsad. Jag vill minnas att jag �ppnade med en riktig brakflame �ver spelet Sega Rally II's PAL-konvertering. Sedan jag gjort fred med alla jag blev ov�n med i den tr�den var jag fast p� Gamer.
Att Kong och ...
[Finns det "�kta" re-makes av spel?]
Cinemawares nya spel l�r vara "�kta" remakes av deras gamla klassiker.
[VIKTIGT!]
Mycket riktigt, man ska inte v�cka liv i gamla inl�gg.
De b�da tr�darna som �syftas ligger inte p� riktigt samma plats l�ngre, men den ena finns kvar i Respons och f�rslag och b�r l�sas; V�lkommen till Gamer.
�ndrat 2004-11-25 kl. 15:12.
[Gamers egna lilla aphus]
Det vackra med nattr�den �r att den fungerade alldeles utm�rkt och d�rmed fick leva ost�rt. Varje natt steg tr�den upp likt m�nen f�r att l�ta diskussioner om allt mellan himmel och jord fl�da, utan att n�gon beh�vde oroa sig f�r att fr�ng� �mnet.
Inte helt olikt sandl�dan - men nattligt, ...
[Gamers egna lilla aphus]
Databasen �r tydligen inte �verf�rd �n, och Gamerkategorin fungerar f�rmodligen inte f�r att den �r dold eller n�got dylikt. Vi f�r v�l se. Det verkar g� ganska snabbt hittills.
[Gamers egna lilla aphus]
N�gon g�ng m�ste man ju sl�ppa taget... nu beh�ver vi bara v�nta p� att v�rt st�rre aphus (Gamerkategorin) �ppnar och att v�rt st�rbhus inventeras och infiltrerar Gameplayerforumen.
[Gamers egna lilla aphus]
Var det inte n�gon som s�lde en bil p� Gamer f�r n�gra �r sedan? En liten kompakt bil. Jag har ett svagt minne av det, men jag �r inte s�ker p� om det var p� just Gamer och om den blev s�ld.
[Gamers egna lilla aphus]
Jag f�r v�l ocks� installera mig i den h�r tr�den s� att jag kan b�rja k�nna mig hemma. Det �r ju r�tt m�nga Gamers som har h�ngt med �ver hittills, mycket trevligt.
[l�t i norrlands guld reklamen??]
Den heter just "H�ng me' p� party" och det �r Uffe Neidemar som har skrivit den. Vilken version det �r som �r med i reklamfilmen vet jag dock inte.
[Info: Gamer.se]
Vi har bara varit fyra regelr�tta moderatorer: Chili, KidCactus, Lainen och sedan jag sj�lv. Vem som varit mest aktiv av oss fyra �r en definitionsfr�ga, vi har gjort det som beh�vts g�ras och inget mer. Gamer har inte beh�vts modereras speciellt dramatiskt.
[Info: Gamer.se]
[Lainen:How about ta med ALLA, kort och gott? Eller �r det f�r mycket? Annars tycker jag att ta med alla utom de l�sta var en fin id�, s� f�rs�ker vi l�sa upp de viktigaste som vi vill r�dda. Sen kan man ju l�sa dem h�r igen om ni vill, bara l�sningen finns kvar.]
Jag inst�mmer helt med Lainens ...
[PGR3 musik- och ljudproblem?]
Jag har f�r mig att man bara v�ljer eller klickar p� den man vill aktivera och sedan g�r ur menyn. Dock har jag inte blivit helt klok p� menyn sj�lv, s� jag kan ha fel om huruvida den fungerar �verhuvudtaget...
[Info: Gamer.se]
Mitt f�rslag �r att bibeh�lla inl�ggen i kategorin "Andra �mnen" fr�n Gamer i sin helhet och flytta det till "Gamer"-kategorin, ist�llet f�r att integrera det med Gameplayers "�vrigt"-kategori. Det finns r�tt m�nga tr�dar bland andra �mnen p� Gamer som inte har ...
Din s�kning resulterade i 4131 tr�ffar.


















