Diskussionsforum

Forum » Spelsnack » Spelutveckling » [Bounty Runner - Ett Veteran Shmup]
skapad 2 mar 2010 20:00 | svar 3 st | visats 54 ggr 
Till senaste | Till Spelutveckling | Till bottenVisar hela tr�den
Dragon Walker P Medlem
2 mar 2010 20:00

 
Titel: Bounty Runner
Status: Demo
Kategori:Vertikal-scrollande Shoot 'Em Up
Filstorlek: Ca 5.2 MB
OS: Windows
Spr�k: Engelska
Fullscreen: Ja (G�r att byta till f�nsterl�ge)
Antal Spelare: 1
Pris: Gratis
L�nk: http://www.yoyogames.com/games/115083-bounty-runner-demo

Utvecklare:
Dragon Walker: Grafik, programmering, story, ide och design

Musik: Demigod
http://www.youtube.com/user/DemigodDoesNintendo

Video med gameplay:




Bilder:
http://img189.imageshack.us/i/bountyrunnerpic10.png/
http://img708.imageshack.us/i/bountyrunnerpic11.png/
http://img696.imageshack.us/i/brstage2pic3.jpg/

"Bounty Runner", en titel som ges till endast de skickligaste av prisj�gare, som �r beredda att jaga kriminella till jordens �nde f�r att samla priset p� deras huvud.

Genom att kontrollera prisj�garna Ark eller Fridan, �r det ditt jobb att rusa in i horder av fiender och undvika hav av skott, skjuta allt som r�r sig i detta utmanande klassiska shoot 'em up spel.
Spelet v�nder sig till veteraner inom genren, men har 4 olika sv�righetsgrader, vilket g�r att b�de mindre vana och seglivade hardcores kan spela. Handritad grafik, utmanande spelmoment och humoristiska konversationer �r en del av vad spelet har att erbjuda.

Spelet �r fortfarande mitt i utvecklingstadiet, och d� jag fortfarande g�r p� gymnasiumet, har jag en hel del annat att sk�ta, vilket betyder att utvecklandet g�r ganska l�ngsamt. L�gg till det att det h�r �r ett enmanna projekt (Med hj�lp fr�n min brittiska v�n Demigod som komponerar musiken �t mig). Med andra ord betyder det att det kommer ta v�ldigt l�ng tid innan jag blir klar, i v�rsta fall mer �n ett �r om det g�r illa. Hj�lp i form av feedback och konstruktiv kritik �r MYCKET uppskattat. Hj�lp i form av ljudeffekter, hj�lp med karakt�rsportr�tt, musikkompositioner (Demigod har �ven han skolan att t�nka p�.), etc. skulle l�tta min b�rda n�got enormt. Detta �r trots allt mitt f�rsta spel, vilket betyder att det finns m�nga minor f�r mig att trampa p�.

emodjuret P22 Medlem
5 mar 2010 21:25

 
Nice!
Har lirat det en stund nu, testat lite.
Jag fann det underh�llande, definitivt.
Kul att se att det fanns lite struktur kring fiendens eldgivning, som gjorde att man fick r�ra sig i m�nster.

Kritik, you say?
Det jag hade mest problem med var... ehm. F�rgerna?
Jag vet inte riktigt vad som var problemet, men ibland fick jag panik av att power-ups kom rusande mot mig d� jag trodde de var fiendens vapen, och d� h�nde det ofta att jag sprang rakt in i skott som var just farliga. Kanske kan f�rg�ndring, eller klassiska bokst�ver som indikerar power-ups vara till f�rdel?

Hitboxen �r of�rl�tande. Kanske vill du ha det s�, men d� jag f�r tillf�llet n�ter spel som Ikaruga s� k�nner man att man vill dodga skott n�rmre �n vad det h�r spelet till�ter.

B�ttre kontroller skulle uppskattas. Nu �r v�l kanske tangentbord inte optimalt f�r s�dana h�r spel, men kan du fixa s� man kan remappa kontrollerna?

En del monster var ganska megafula, men det skiter jag �rligt talat i d� jag vill uppleva deras massiva eldgivning som tvingar mig till att r�ra mig i komplexa m�nster ist�llet, vilket jag k�nde att jag fick vid n�gra tillf�llen.

jag �r s�t
Dragon Walker P Medlem
17 mar 2010 15:55

 
emodjuret: Det jag hade mest problem med var... ehm. F�rgerna?
Jag vet inte riktigt vad som var problemet, men ibland fick jag panik av att power-ups kom rusande mot mig d� jag trodde de var fiendens vapen, och d� h�nde det ofta att jag sprang rakt in i skott som var just farliga. Kanske kan f�rg�ndring, eller klassiska bokst�ver som indikerar power-ups vara till f�rdel?

N�r du s�ger f�rgerna, menar du p� power-ups eller rent generellt?
G�llande problemet med power-ups som f�rv�xlas med skott, har jag f�rs�kt fixa det med en distinkt ljudeffekt som spelas upp varje g�ng en fiende besegras och tappar en power-up. Jag vill inte �ndra p� designen, d� det faktiskt inte �r en slumpm�ssig power-up, utan en som kommer att ha ett syfte i storyn, �ven om jag helst h�ller tyst om det just nu.

emodjuret: Hitboxen �r of�rl�tande. Kanske vill du ha det s�, men d� jag f�r tillf�llet n�ter spel som Ikaruga s� k�nner man att man vill dodga skott n�rmre �n vad det h�r spelet till�ter.
Den �r t�nkt att vara stor, och d�rf�r finns sk�lden. Jag har sj�lv r�kat ut f�r samma vaneproblem n�r jag spelat Touhou. Detta g�r dock att v�nja av sig.
Jag har faktiskt meckat lite med hitboxen sen demo, dock. Inte f�r att det ska vara m�jligt att toucha skott hur som helst, men mer s� att du inte �ker dit p� or�ttvisa tr�ffar, t.ex. ytterst ut p� h�ret eller liknande.

emodjuret: B�ttre kontroller skulle uppskattas. Nu �r v�l kanske tangentbord inte optimalt f�r s�dana h�r spel, men kan du fixa s� man kan remappa kontrollerna?

En del monster var ganska megafula, men det skiter jag �rligt talat i d� jag vill uppleva deras massiva eldgivning som tvingar mig till att r�ra mig i komplexa m�nster ist�llet, vilket jag k�nde att jag fick vid n�gra tillf�llen.

Ang�ende kontroller, s� letar jag efter kod som g�r det m�jligt att k�ra med joypad. Det borde nog fungera som substitut om du inte gillar tangentbordet.

Vissa fiender �r t�nkt att vara fula (Som Duans kubformade "pansarvagn".) men inte alla. Jag vet ocks� att minibossen inte �r n�gon h�jdare, men jag har tyv�rr andra prioriteringar �n att fixa till honom. Om det �r n�gra fiender som du tycker b�r �ndras, kan du alltid s�ga exakt vilka det �r och s� ska jag �verv�ga saken.

Tack f�r kritiken, och ledsen f�r det sena svaret. Har haft lite f�r mycket skola att g�ra.

Dragon Walker P Medlem
11 jun 2010 20:52

 
Inga andra som vill pr�va?


**** Tr�den l�st p� grund av inaktivitet 13 jun 2011 04:01 ****

Till senaste | Till Spelutveckling | Till toppenVisar hela tr�den
Denna tr�d �r st�ngd f�r nya kommentarer.

Medlemsrecensioner

Halo: Combat Evolved Anniversary

XB360

Avilinog

7 dec 2011 18:39

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in p�casino-utan-licens.bize

(?)