Titel: Bounty Runner Status: Demo Kategori:Vertikal-scrollande Shoot 'Em Up Filstorlek: Ca 5.2 MB OS: Windows Spr�k: Engelska Fullscreen: Ja (G�r att byta till f�nsterl�ge) Antal Spelare: 1 Pris: Gratis L�nk: http://www.yoyogames.com/games/115083-bounty-runner-demo
Utvecklare: Dragon Walker: Grafik, programmering, story, ide och design
"Bounty Runner", en titel som ges till endast de skickligaste av prisj�gare, som �r beredda att jaga kriminella till jordens �nde f�r att samla priset p� deras huvud.
Genom att kontrollera prisj�garna Ark eller Fridan, �r det ditt jobb att rusa in i horder av fiender och undvika hav av skott, skjuta allt som r�r sig i detta utmanande klassiska shoot 'em up spel. Spelet v�nder sig till veteraner inom genren, men har 4 olika sv�righetsgrader, vilket g�r att b�de mindre vana och seglivade hardcores kan spela. Handritad grafik, utmanande spelmoment och humoristiska konversationer �r en del av vad spelet har att erbjuda.
Spelet �r fortfarande mitt i utvecklingstadiet, och d� jag fortfarande g�r p� gymnasiumet, har jag en hel del annat att sk�ta, vilket betyder att utvecklandet g�r ganska l�ngsamt. L�gg till det att det h�r �r ett enmanna projekt (Med hj�lp fr�n min brittiska v�n Demigod som komponerar musiken �t mig). Med andra ord betyder det att det kommer ta v�ldigt l�ng tid innan jag blir klar, i v�rsta fall mer �n ett �r om det g�r illa. Hj�lp i form av feedback och konstruktiv kritik �r MYCKET uppskattat. Hj�lp i form av ljudeffekter, hj�lp med karakt�rsportr�tt, musikkompositioner (Demigod har �ven han skolan att t�nka p�.), etc. skulle l�tta min b�rda n�got enormt. Detta �r trots allt mitt f�rsta spel, vilket betyder att det finns m�nga minor f�r mig att trampa p�.
Nice! Har lirat det en stund nu, testat lite. Jag fann det underh�llande, definitivt. Kul att se att det fanns lite struktur kring fiendens eldgivning, som gjorde att man fick r�ra sig i m�nster.
Kritik, you say? Det jag hade mest problem med var... ehm. F�rgerna? Jag vet inte riktigt vad som var problemet, men ibland fick jag panik av att power-ups kom rusande mot mig d� jag trodde de var fiendens vapen, och d� h�nde det ofta att jag sprang rakt in i skott som var just farliga. Kanske kan f�rg�ndring, eller klassiska bokst�ver som indikerar power-ups vara till f�rdel?
Hitboxen �r of�rl�tande. Kanske vill du ha det s�, men d� jag f�r tillf�llet n�ter spel som Ikaruga s� k�nner man att man vill dodga skott n�rmre �n vad det h�r spelet till�ter.
B�ttre kontroller skulle uppskattas. Nu �r v�l kanske tangentbord inte optimalt f�r s�dana h�r spel, men kan du fixa s� man kan remappa kontrollerna?
En del monster var ganska megafula, men det skiter jag �rligt talat i d� jag vill uppleva deras massiva eldgivning som tvingar mig till att r�ra mig i komplexa m�nster ist�llet, vilket jag k�nde att jag fick vid n�gra tillf�llen.
emodjuret: Det jag hade mest problem med var... ehm. F�rgerna? Jag vet inte riktigt vad som var problemet, men ibland fick jag panik av att power-ups kom rusande mot mig d� jag trodde de var fiendens vapen, och d� h�nde det ofta att jag sprang rakt in i skott som var just farliga. Kanske kan f�rg�ndring, eller klassiska bokst�ver som indikerar power-ups vara till f�rdel? N�r du s�ger f�rgerna, menar du p� power-ups eller rent generellt? G�llande problemet med power-ups som f�rv�xlas med skott, har jag f�rs�kt fixa det med en distinkt ljudeffekt som spelas upp varje g�ng en fiende besegras och tappar en power-up. Jag vill inte �ndra p� designen, d� det faktiskt inte �r en slumpm�ssig power-up, utan en som kommer att ha ett syfte i storyn, �ven om jag helst h�ller tyst om det just nu.
emodjuret: Hitboxen �r of�rl�tande. Kanske vill du ha det s�, men d� jag f�r tillf�llet n�ter spel som Ikaruga s� k�nner man att man vill dodga skott n�rmre �n vad det h�r spelet till�ter. Den �r t�nkt att vara stor, och d�rf�r finns sk�lden. Jag har sj�lv r�kat ut f�r samma vaneproblem n�r jag spelat Touhou. Detta g�r dock att v�nja av sig. Jag har faktiskt meckat lite med hitboxen sen demo, dock. Inte f�r att det ska vara m�jligt att toucha skott hur som helst, men mer s� att du inte �ker dit p� or�ttvisa tr�ffar, t.ex. ytterst ut p� h�ret eller liknande.
emodjuret: B�ttre kontroller skulle uppskattas. Nu �r v�l kanske tangentbord inte optimalt f�r s�dana h�r spel, men kan du fixa s� man kan remappa kontrollerna?
En del monster var ganska megafula, men det skiter jag �rligt talat i d� jag vill uppleva deras massiva eldgivning som tvingar mig till att r�ra mig i komplexa m�nster ist�llet, vilket jag k�nde att jag fick vid n�gra tillf�llen. Ang�ende kontroller, s� letar jag efter kod som g�r det m�jligt att k�ra med joypad. Det borde nog fungera som substitut om du inte gillar tangentbordet.
Vissa fiender �r t�nkt att vara fula (Som Duans kubformade "pansarvagn".) men inte alla. Jag vet ocks� att minibossen inte �r n�gon h�jdare, men jag har tyv�rr andra prioriteringar �n att fixa till honom. Om det �r n�gra fiender som du tycker b�r �ndras, kan du alltid s�ga exakt vilka det �r och s� ska jag �verv�ga saken.
Tack f�r kritiken, och ledsen f�r det sena svaret. Har haft lite f�r mycket skola att g�ra.